2020-2021
XAKE TXAPELKETA
Barandiaran ikastetxean xake 2. txapelketa jolasten ari da liburutegian.
Hona hemen Xake txapelketaren egutegia.
Atzo azkenaurreko partida jolastu zen eta gaur azken partida ezin denez jolastu ( Aritz / Iker), bihar izango da eta irabazlea azken ordurarte jakiteko irrikitan egongo gara.
Ostiral honetan ere “Aje Garajea” galderen lehiaketan gela guztietako ikasleek parte hartuko dugu. Saria ostiraleko azken orduan jasoko dute, eta aldi berean “egunean behin” lehiaketaren irabazleei saria emango diete.
Proposatzen diren hurrengo txapelketak hauek dira:
“ESCOBA”: Karta jolas bat da. 15 puntu lortu behar dira, karta bakoitzak balio bat duela kontutan hartuz.
JENGA: egurrezko bloke txikiak erabiliz eraikin bat egin behar da, eta apurtzen zaionari galtzen du.
PETANKA
: bolak jautitzen dira, eta bolintxe bolaren gero eta hurbilago bota, puntu gehiago lortzen duzu. irabazteko 13 puntu lortu behar dira.Gure partez parte hartzen animatzen zaituztegu, saria lortzeaz aparte institutoa atseginagoa izango da.
2019-2020
*****************
MAGIA
Gozatu dugu bideo hau ikusten, eta guretzat
ez dago inolako trukorik azalera bera mantentzeko piezak gehitzean. Behintzat
ez dugu topatu. Ea zuek asmatzen duzuen...
1* Zuk sinesten duzu Magian?
SOFIA: bai
ARI: bai
IZARO: bai, gustatzen
zaidalako eta oso hunkigarria delako
EDYK: bai, ilusiozko
mundua delako
DANIEL: Gure begien aurrean gauzak
dsagerterazten dituztela liluragarria deritzot.
2* Uste duzu posible dela
agertzea/desagertzea. Gauzak? Nola lortzen dute magoek?
SOFIA: bai
ARI: ez
dut uste posible denik
IZARO: ez
dakit nola den posible gauzak desagerraraztea, Internetez begiratuko dut
EDYK: ez dut uste posible denik
DANIEL:
Hain arin egiten dituzten eta guk ikusi er ezin ditugun trukoak eta barita magikoa erabiltzen dute.
3*
Magoak antzezten ikustea gustatzen zaizu? Zergatik?
SOFIA: bai,
ilusioa gustatzen zaidalako
ARI: bai,
dibertigarria delako.
IZARO: magoak
antzezten ikustea gustatzen zait, euren emanaldiak "mogollon" gustatzen
baitzaizkit.
EDYK: bai, nik ikas dezakedalako.
DANIEL:
Bai, arreta handiz egon behar duzulako egiten dutena ikusteko eta hórrela, erne
egon behar zara trukoa bukatu arte, horrekin jolasten dute.
4*
Badakizu edo ezagutzen duzu Magiaren trukoren bat?
SOFIA: bai
ARI: ez, ez dakit
IZARO: bai,
kartak desagererazteko trukoa.
EDYK: ez,
ikustea gustatzen zait, baina ez dut magia trukorik entseatu.
DANIEL:Ez , Magoek egiten
dutena ikustea gustatzen zait.
5*
Magia egiten jakin nahiko zenuke? Zergatik?
SOFIA: bai,
magia egiten ikusten nautenei zoriona ekartzeko.
ARI: bai,
pertsona batzuk desagererazteko.
IZARO: bai,
magia trikimailuak asko gustatzen zaizkidalako
EDYK: bai,
batzuetan gauza batzuk desagerrarazi nahiko nituzke. Magia egiten jakin nahi
nuke.
Fantasiazko eta ilusiozko mundua delako.
DANIEL: Bai, Magoek erabiltzen dituzten truko
guztiak ezagutzea gustatuko litzaidake.
Bideoarekin gozatu ondoren, Magoak erakusten diguna esaten diguna bezain polita iruditzen zaigu,
pixka bat hausnartu dugu eta esan dezakegu badagoela TRUKOA, MAGIAn dagoen ILUSIO eta FANTASIArekin lortzen dena.
Ez da beharrezkoa beti MAGIAri TRUKOAak
harrapatzea. GOZATZEN JAKIN behar da.
Trukoa ezagutzen baduzu, MAGOA zara, eta
horregatik lortuko duzu besteen ZORIONTASUNA.
Ez galdu inoiz MAGIAn sinesteko ITXAROPENA, horrek zure ILUSIOA areagotuko du eta, beraz, ZORIONTSUAGO sentituko zara!!!
Zu
zeuk, zer uste duzu???
Partxisaren
historia:
Partxisa
Indian sortu zen, XVI. mendean, 1570 urtean. Gaur egungo taulak duen
izar itxura Akbar Handia enperadorearen lorategiaren irudikapena da.
Taularen zentruak tronua errepresentatzen du, enperadorea esertzen
zen tokian. Fitxak berriz Indiako neska ederrenak ziren,
enperadorearentzako jolasten zutenak. Dadoak moluskuen oskolak izan
ohi ziren, bizkarrean zulo bat zutenak irudikatuz.
Partxisera
jolasteko arauak:
-
Jokalari
bakoitzak dado bat eta lau fitxarekin jolasten du.
-
Bi
jokalaritik lau jokalarira jolastu dezakete.
-
Dadoko
5 zenbakiak kartzelatik ateratzeko balio du eta 6ak txanda extra bat
irabazteko balio du.
-
Irteera
edota salbu laukitxoetan harresiak eraiki daitezke 2 fitxekin. Beste
fitxei bidea eragoztean gain, jokalari baten irteera laukitxoan
egiten bada harresia, honek ezingo ditu bere fitxak kartzelati
atera. Harresia sortu duen jokalariak ireki dezake nahi duelako,
edota 6 atera duelako, orduan berau osatzen duten fitxetako bat
mugitzera behartuta baitago.
-
Jokalari
batek 4 fitxak etxetik edo kartzelatik kanpo dituenean, 6 ateratzen
duenean 7 aurrera ditzake. Fitxa aurkari bat dagoen laukitxoan
eroriz gero (salbu laukitxo bat ez denean) aurkariaren fitxa jan
dezake. Hau etxera itzuliko da eta jokalariak 20 laukitxo aurrera
ditzake nahi duen fitxarekin.
Bingoren
Historia
Bingo
dirua
irabazteko
asmotan egiten den jolasa
da.
Kartoi laukidun batean zenbakiak direla, zoriz ateratzen diren
zenbakien arabera laukiak estaliz, kartoia lehenengo betetzen duenak
irabazten du jokoa, eta hala dirua jasotzen.Bere jatorria ez da
guztiz ezaguna baina baliteke XVI.mendekoa
izatea.
Bi aldaera nagusiak ditu: 75 eta 90 bolakoa
Nola
Jolasten da?
-
1.-Bilera
mota aukeratu.
-
2.-Bilera
hasi baino lehen, kopiatu taula oharrak hartuko dituzun orrian.
3.-Taulan
dagoen hitz bat aipatzen duten bakoitzean ezabatu.
4.-Lerro
bat, zutabe bat edo diagonal bat osorik ezabatu duzunean, egin oihu
ozen: BINGO!
Sudokuak
*Nola
jolasten da?
Sudokuak
normalean 3x3 gelazkako laukitan banatuta egituratzen dira. Aldez
aurretik idatzitako zenbait zenbaki daude. Erreproduzitzeko, gelaxka
hutsak bete besterik ez duzu egin behar, errenkada, zutabe eta 3x3
koadro bakoitzak zenbaki errepikatuak izan ez ditzan.
Honela
azalduta sinplea dirudi, baina puzzlean hasten zarenean, deskibratu
gauzak ez direla hain sinpleak. Hasieran zirudiena baino
konplikatuagoa da.
Pazientzia,
ikusmen zorroztasuna eta arrazoibidea behar dituen puzzlea da.
SuDoKu-ren
zailtasunaren arabera, denbora gehiago edo gutxiago behar da hori
konpontzeko. Errazena minutu gutxitan konpondu daiteke eta zailenetan
hainbat ordu erabil daitezke. Maila desberdinetako SuDoKus-en adibide
batzuk hauek dira.
Adibide
bat:
**Arauak:
Sudokuaren
helburua 1etik 9ra bitarteko zenbakiak dituzten hutsik dauden
koadroak betetzea da, baina debekatuta dago edozein zenbaki
errenkada, zutabe edo azpi-sare berean errepikatzea.
Braille
Jolasak
Pasaden
astean braillea ezagutu zenuten, zertarako balio zuen. Gaur itsuek
braillea joku matematikoen bidez ikasteko modua erakutsiko
dizkizuegu, zuek jolasteko.
LEGO
eta
UNO jolasak azalduko dizkizuegu.
LEGO:
Guztira 250 fitxa daude eta 0tik 9ra zenbakiak. 2020tik aurrera
izango dugun jolasa izango da.
Zuek
zuen izena, lagunena… idaztera animatu braille sisteman!!
UNO:
Uno jolasak inklusioan jolastea posible egiten du. Kartek goian
braille hizkuntza gehitu dute non kolorea ,zenbakia edo ekintza
adierazten diguten.
Joku
Matematikoak
Orrialde
honetan matematika irakasgaian joku matematiko edota buruhausteak
konpontzen saiatuko gara. Irakasleek sortuko dituzte eta zuok,
ikasleok ebatzi beharko dituzue. ANIMO Txapeldun ¡!!
iruzkinik ez :
Argitaratu iruzkina