2020- 2021
DANOK
ELKARENGANDIK
IKASTEN
Aspalditik
Gorbeia eta Kurkudi geletako hebururik garrantzitsuenetarikoa lankidetza eta
elkarengandik ikastea izan da. Horretarako, BLOGa eta sukaldaritza tailerrak
sortu ziren. Gure geletatik institutoko ikasle piloa pasatu dira, baita
irakasle batzuk ere. Guk ere beste geletara joateko aukera izan dugu
(salbuespena, COVIDa).
Normalean,
gu gara irakasleengandik ikasten dugunok, baina... atzo, heziketa fisikoko
saioan, egoera erabat aldatu zen. Bi ikasle zunba irakasle bihurtu ginen. Guri
laguntza ematen, Gorka eta Aitor, HASZTEN elkartekoak. Primeran pasatu
genuen!!! Hona hemen gure saioaren bideoa:
Apirilak 26tik
maiatzaren 2a arte: Munduko Hezkuntzaren Aldeko Astea.
1
Hilabete honen amaieran,
apirilak 26tik maiatzaren 2 arte Hezkuntzaren Aldeko Astea ospatzen da munduan.
Aste honetan ,
hezkuntzarako eskubidea bermatzearen alde lan egiten duten 124 herrialde baino
gehiago mobilizatu dira, hezkuntza- komunitateari , komunikabideei , gizarteari
, oro har , eta batez ere , ordezkari politikoei arreta emateko ,
munduan guztiontzako kalitatezko hezkuntzarako eskubidea benetakoa eta
eragikorra izan dadin.
Aurten, “ Mila
milioi ahots” lelopean, kovid 19 pandemiak mundo osoa mila milioi pertsona
baino gehiago heztea eragin du, baita hezkuntzan eragin dituen ondorioak ere.
Kanpaina hau “Ayuda en
Acción”, “Educo”,
“Entreculturas” eta
Nazioarteko Plana erakundeen gidaritzapean dago eta 20 hiri baino gehiagotan
eta ikastetxe askotan egiten dituzte ekitaldiak.
COVID-19 pandemiak mundo
osoan eragina izan duen konfinamenduan, hezkuntza izan da alderdi
kaltetuenetako bat; izan ere, milioika haurrek ezin izan dute eskolara joan,
eta haur ahulagoak eskolatu gabe egotea ekarri du, batez ere herrialde
pobreetan eta baliabide faltarekin.
Hezkuntzaren alde benetako
ahaleginak egin diren arren, herrialde askotan ezinezkoa izan da urrutiko
kalitatezko hezkuntza.
Hala, 2021 urte honetan,
Hezkuntzaren Nazioarteko Egunaren leloa belaunaldi oso baten susperraldia eta
biziberritzea da.
Azken finean, kanpaina honen helburua hezkuntzaren finantzaketa publikoa handitzea da, guztiontzako kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzeko, COVID pandemiaren eragina jasan duten mila milioi ikaslearen ahotsak areagotuz: COVID-19 sorkuntzarako hezkuntza berreskuratzea eta suspertzea.
Martxoak,21….
Egun berezia!!!!
Martxoak,21a, orain dela
gutxi izandako egun berezia da, gauza asko ospatzen baitira eta hurrengo hauek
nabarmendu nahi ditugu:
Sindrome Down nazioarteko eguna:
Down-en sindromea edo 21
trisomia 21.kromosoma parean hiru kromosoma agertzearen ondoriozko asaldura
genetikoa da, bere ezaugarriak adimen atzerapena eta bereiagarri fisiko
bereziak izanik. Jaiotzetiko gabezia psikikoen artean oihikoena da eta bere
izena Jhon Langdon Haydon Downi zor zaio, berak deskribatu baitzuen
asaldura hau lehen aldiz 1866an. 1858an Jérome Lejeune ikerlari gazteak aurkitu
zuen asaldura honen arrazoia. Down sindromea duten pertsonek
zenbait patologia izateko arrisku handiagoa dute, hala nola, bihotzeko
patologiak, digestio-apartukoak edota sistema endokrinkoak. Sindrome hau
detektatzeko umean Amniozentesia erabil daiteke haurdunaldian zehar. 800-1000
jaioberrietatik batean agertu ohi da, baina amaren adinak eragina
du. Familia giro eta heziketa egokiak Down sindromea duten
haurren garapenean eragin positiboa dute.
Razismoaren aurkako eguna
Martxoak 21,
Arraza-bereizakeria Ezabatzeko Nazioarteko eguna ospatu zen mundu osoan. Asko
dira aurreiritzi eta estereotipoetan sostengatuz, beste herrialde batzuetatik
datozen pertsonen inguruan eraikitzen diren zurrumurruak. Oinarrian ideologia
xenofoba dute uste hauek, diskriminazio eta bazterketa jarrerak sustatzen
dituzte, eta aldi berean, honek xenofobia erreproduzitzea dakar.Hurrengo
orrialdean baliabide eta errekurtso ederrak dituzue gehiago jakiteko:
https://www.unaids.org/es/2021_ZDD_campaign_end_inequalities
20-21 INKLUSIOAren ALDEKO ASTEA
Inklusioaren asteko
galdetegiaren emaitzak
Abenduak 22an, inklusioaren astea bukatzeko,
ikasle guztiok galdetegi bat bete genuen eta hauek izan dira emaitza
nabarmenenak:
Ø Ikasle gehienek (%87a) desgaitasuna duten
pertsonekin harreman positiboak izan dituzte.
Ø %37ek ez dakite ea beraien jarrera noizbait
mingarria izan den ala ez, baina izatekotan ez jakiteagatik izan dela diote.
Ø Gehiengoen ustez, inklusioa lortzeko garatu
behar ditugun sentimenduak enpatia, errespetua, maitasuna eta lankidetza izan
behar dira. Horrela %72ak, harreman osasuntsu eta justuak izateko bestearen
lekuan jartzen ikasi beharko genukeela dio, hau da enpatia oso garrantzitsua
da.
Ø Inklusioaren astean jarduera desberdinak
egitea positiboa baloratu dugu: inklusioaren jolasa, hitzaldiak
(Javi Conde, Athletic fundazioak, Haszten), pelikula, dantzak patioan,
igarobideetako hormirudiak…gustatu zaizkigu.
Hau izan da emaitzen laburpena. Erantzun
guztiak ikusi nahi badituzue, Inklusioaren Panelan kopiak txertatuta daude.
MILA ESKER!!!
Desgaitasun fisikoa edo motorra:
Egunerokoa gogorra, oso gogorra da!!!
Bizi garen egoera gogorra da, COVID dela eta
denbora astiroegi pasatzen dela dirudi, hain gauza gutxi egin
dezakegu eta. Hala ere, badaude pertsonak bizitzan zehar guk baina ostopo
guztiz gogorragoak izaten dituztela, begira hurrengo bideoa:
BADUZU ZER EGITEKORIK ASTEBURU HONETAN?
Argitalpen honetan, desgaitasun sentsoriala
duten pertsonentzako Interneten aurkitu ditugun aisialdiko jarduera batzuk
azalduko dizkizugu.
Zentzumen - desgaitasuna zentzumenetako
baten desgaitasuna da, eta, oro har, ikusmen- edo entzumen- desgaitasunari
erreferentzia egiteko erabiltzen da; hala ere, beste zentzumenek ere
desgaitasunak gara ditzakete. Itsutasuna, ikusmen- galera, gorreria eta entzumen-galera,
usaimen- eta dastamen-irritasunak (anosmia barne, usaintzeko ezintasuna baita),
desgaitasun somatosentsoriala (ukimenarekiko sentikortasunik eza, beroa, hotza
eta mina) eta oreka-nahasmenduak zentzumen-desgaitasunaren esparruko desgaitasun
batzuk baino ez dira.
Horien artean irakurketarekin,
antzerkiarekin edo zinemarekin lotutako ekimenak daude.
Aisia irisgarriko bilduma honen helburua da
pertsona horiek beren etxeetan, aisialdian eta konfinamenduan
disfrutatzea.
Informazio gehiago nahi
izatekotan, klikatu hemen:
https://www.gndiario.com/ocio-accesible-discapacidad-sensorial
Eguna eta HASZTEN
Pasa den astelehenean,azaroak-16an,
Nazio Arteko Tolerantzia eguna izan zen eta ospatu genuen institutoan.
Horretarako HASZTEN elkaterkoen laguntza izan genuen.
HASZTEN
elkartea 2014ko azaroan sortu zen, Bizkaian aniztasun funtzionala duten neska-
mutilen kirol- hastapena bultzatzeko asmoz. Hasierako ideia hainbat familiak
federazioaren eta elkarteen eskaintzaren barruan hutsune bat zena betetzeko
beharretik sortu zen. Horregatik, lehen helburua kirol desberdinen ikaskuntza
sustatzea izan zen , sinpleenetatik konplexuenetara, etorkizunean lehia- eremua
iritsi ahal izateko.
BIZKAIAN
kirolaren eta jarduera fisiko egokitu eta inklusiboaren bidez dibertsitate
funtzionala duten pertsonen bizi – kalitatea hobetzeko lan egiten dugu.
Sentsibilizazioak
ikastetxeetan, ikasgela egonkorretan eta igeriketan, prestakuntza espezifikoa,
kirol-kampus inklusiboa - Egokitua, ekitaldiak, kirol-eskolak, besteak beste.
HASZTENekoek
dibertsitate funtzionala duten pertzonen ikuspegia jasotzea izan da tailerraren
helburua, mugikortasunarekin lotuta.
DBH 3. mailako ikasle guztiak parte hartu zuten,
lehenengo hitzaldi bat jaso zuten eta ondoren, taldeka, topagunean ezintasun bisuala lantzeko jarduera desberdinak egin zituzten.
Aldi
berean, patioan desgaitasun fisikoak landu zituzten gurpildun aulkiak
erabiliz.
Orokorrean
bai irakasleak baita ikasleak ere oso pozik egon ziren tailerrarekin, askok
konturatu ziren zeintzuk diren bere zailtasunak .
AZAROAK 3:
1. Mailako ikasle batzu Gorbeia eta
Kurkudi ikasleei azalpenak emoten…Hau bai dela INKLUSIOA!!!
Astearte honetan 1. Mailako ikasle batzuk
ilargiari buruz etorri dira eta oso ondo azaldu dizkigute....
Ilargiaren lau faseak dira: ilberria,
ilbetea, ilgora eta ilbehera.
ILBERRIA: Eguzkiaren argiak ilargiaren ezkutuko aldean
jotzen du; hau da, Lurretik ikusten ez den aldean. Hori dela eta, ezin dugu
Ilargia zeruan ikusi.
ILGORA: Lurretik begiratuta, ilargiak D letraren itxura du, eguzkiak argiztatutako zatia Eguzkiaren ekialdeko emisferio delako. Eguerditik gauerdiarte ikusten da.
ILBETEA: Eguzkiak guztiz argitzen du Lurretik ikusten den Ilargiaren aldea, Ilargia Eguzkiaren aurrez aurre kokatuta dagoelako.
ILBEHERA: Lurretik
ikusita, Ilargiak C letraren itxura du, Eguzkiak ilargiaren mendebaldeko
hemisferioa argitzen duelako.
Beste horrenbeste gauzak azaldu dizkigute: mareak ilargiaren menepean daudela,
ilargia eta lurraren mugimenduak,... beno, garrantzitsuena:
GUk ikasi dugu bere azalpenarekin , eta
haiek ere ikasi dute guri azaltzerakoan!!! Ze ondo!!!!
URRIAK19, BENETAN PATIO INKLUSIBOA!!!!
Astelehen honetan,
urriaren 19a, atsedenaldian azkenean!!! baloiak izan ditugu
Ikasle
askok futbolean jokatu dugu, beste batzuek saskibaloian eta
gehienok, beti bezala: hitz egin, paseatu.
Une
batean zerbait berezia gertatu da: baloia
Ethani utzi , eta gola sartu
du. Eta noski !!guztiok ospatu dugu, benetan gaurko patioa inklusiboa izan
dela!!!!
INKLUSIOA ONLINE!!!
Ikasturte
berezi honetan, “normaltasuna berri arraroa dela eta ( COVID)”, ONLINE
inklusioa landu beharko dugu nahitaez.
Beraz,
atzo DBHko gurasoekiko 1.bilera Meet-en bidez egin genuen, eta dena ondo atera
zen, teknologia aldetik …
Gaur
ere, Gorbeia eta Kurkudiko ikasle eta irakasleok 1.bilera Meeten bidez egin
dugu. Asko gustatu zaigu, ze nahiz eta hurbil egon, horrela hurbilago egon
gara, hori da INKLUSIOA.
20 – 21 ikasturtean ere inklusioaren
alde gaude …
Ikaskide agurgarriok:
Gorbeiako eta Kurkudiko ikasleak gara: Edyk,
Daniel, Ane, Sofia, Ari, Martin, Naia eta Asier, eta aurten berriak gara
institutu honetan: Ethan, Aritz, Iraia eta Ainhize.
Jakina,
zalantzarik gabe, blogaren helburua defendatzen jarraitzen dugula: GU GUZTION
ARTEKO LANKIDETZA BULTZATZEA!!!, argi baitago inklusioaren alde gaudela.
Ikasurte honetan zailagoa izango dugu COVID dela eta : maskarak, distantziak
mantendu, pertsona gutxi elkarrekin,....
Hala ere, Blogean lan egiten ahaleginduko gara eta gure arteko gauzak
argitaratzen jarraituko dugu. Zuen iradokizunak beti ongi etorriak izango direla
argi dago.
Gure
lehen inklusioaren aldeko 1.proposamena piktogramak
dituzten kartel batzuk egiten hastea da ( jantokia, komunak,…) ikasle batzuek komunikatzeko sistema hori behar bait dute.
Dagoeneko, parte hartu duzuenok badakizue gurekin batera urtean BEHIN 2 saiotan
( ostegunetan, 2. eta 3. saioak, hain zuzen ere) BLOGa lantzera etorriko
zarete, eta horretarako egutegi zehatz bat antolatuko dugu.
Guztiok parte hartzera animatzen zaituztegu, barandiaranelkarlanean Bloga, gure eguneroko bizitza baita.
iruzkinik ez :
Argitaratu iruzkina